کد خبر : 2             زمان انتشار : 1399-12-29      ساعت 14:14          تعداد بازدید : 1623
سفر در اعماق زمین با گوگل ، تونل مجازی
" گوگل فلوم " نام قابلیت جدیدی است که برای مشاهده مستقیم آن طرف کره زمین از هر جا که کاربر ایستاده است ، با بهره‌ گیری از فناوری واقعیت افزوده استفاده می ‌کند . اما نحوه کار این قابلیت جدید چگونه است ؟
برای استفاده از این قابلیت جدید گوگل ، باید یک دستگاه اندرویدی با جدیدترین نسخه گوگل کروم داشته باشید . آنچه در Floom انجام می شود نشان دهنده این است که یک فناوری AR ، چقدر جذاب است .
"فلوم" اساساً از طریق یک سایت موبایلی کار می ‌کند که فقط در مرورگر " کروم " برای اندروید کار می ‌کند . وقتی این سایت را باز می ‌کنید ، مجموعه ‌ای از مجوزها را می ‌طلبد که شامل خواندن مختصات GPS و استفاده از دوربین است . پس از فعال کردن این ‌ها ، کاری که باید انجام دهید این است که دوربین را باز کنید ، آن را به سمت زمین نشانه بروید و کمی دور بزنید تا دوربین ، فضای اطراف شما را بخواند . سپس " فلوم " مختصات شما را می ‌خواند و شما باید روی یک نماد شبیه به گردباد که در واقع حالت حفاری زمین را دارد ، ضربه بزنید و مستقیماً از آن نقطه تونلی به آن سوی کره زمین می ‌زند . در نهایت با لمس نام محلی که آن سوی کره زمین قرار دارد می ‌توان به " گوگل ارث " متصل شد و در آن طرف زمین به گشت و گذار پرداخت .

با این برنامه گوگل می فهمید در کجا قرار دارید
نقشه های "antipodes" به شما کمک می کند که بفهمید دقیقاً نقطه ی مقابل شما در سیاره ی زمین کجاست ؟ از آنجا که قسمت اعظمی از کره ی زمین را اقیانوس ها دربرگرفته ، اغلب ، نقطه ی مقابل جایی که شما نشسته اید یک قسمت از اقیانوس ها به شمار می رود .
برای مثال اگر شما در هر نقطه ای از آمریکای شمالی سوراخی را در عرض های جغرافیایی شمالی حفر کنید در نهایت به وسط اقیانوس هند خواهید رسید و براساس همین نقشه ، نقطه ی مقابل تهران روی کره ی زمین ، اقیانوس آرام جنوبی است ! و بیشتر کاربران تهرانی نیز با روشن کردن قابلیت Floom ، سر از اقیانوس آرام درمی آورند .
گفتنی است که این سرویس فقط با گوشی ‌های هوشمند اندرویدی و از طریق نسخه به ‌روزرسانی شده مرورگر " کروم " در دسترس است و با لپتاپ و رایانه شخصی نمی ‌توان به آن دسترسی داشت .
البته برخی کاربران گزارش داده‌ اند که با آزمایش دو یا چند باره این سرویس در یک نقطه مشخص ، با نتایج متفاوت و عکس‌ های با کیفیت متفاوتی روبرو شده ‌اند که نشان از بی ‌نقص نبودن " گوگل فلوم " دارد . البته این سرویس بیشتر جنبه سرگرمی دارد و وجود چنین اشکالاتی در آن را می ‌توان نادیده گرفت .
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید
سعید-کوهدشت ( 1398-01-29 13:26 )
من وقتی متن رو خوندم به نظرم طرح خوبی هستش درسته زمان بر هست برای جا انداختنش ولی ارزش این رو داره که بانک ها با استفاده از این طرح این بحران رو از کشور دور کنند


.